miercuri, 4 mai 2011

Tarta cu rubarba si mere

Saptamana trecuta am luat pt prima data rubarba... Am ajuns acasa, m-am pus pe cautat retete, si cum nu am gasit cam ce vroiam, am pus de ici de colo sa iasa reteta asta. Aluatul este un aluat de baza pt. tarte, l-am luat din cartea 500 de retete de placinte si tarte, iar restul e creatie :)

Ingrediente pt. aluat:
200 g faina
60 g margarina
60 g unt rece
1 ou
1 lingurita otet
1 lingura apa cu gheata
un praf de sare

Ingrediente pt. umplutura:
350 g rubarba ( 10 tije au fost la mine)
4 mere
200 g zahar
200 ml apa
1 plic de gelatina

Rubarba se curata de partea atoasa si se taie rondele subtiri. Se pune rubarba la foc cu zaharul si apa, dupa care curatam merele si le adaugam peste.


Lasam compozitia la foc pana scade si incepe sa se lege ca o dulceata. Tragem la o parte, lasam sa se raceasca si ne apucam de baza de aluat.

Faina se amesteca intr-un bol impreuna cu sarea, se adauga untul rece taiat in cubulete si margarina.

Amestecam totul cu mixerul, veti vedea ca va rezulta un aluat sfaramicios, dupa care punem peste oul care a fost batut separat cu lingura de apa si cea de otet.


Veti obtine un aluat destul de lipicos, pe care il trasferati pe o folie si dati la frigider pt. 30-40 minute sa se intareasca putin.



Aluatul l-am intins cu mana direct in tava de tarta, l-am impuns cu furculita si l-am dat la cuptor.

Intre timp preparam umplutura. Intr-un bol pregatim gelatina dupa instructiuni si o amestecam cu compozitia de rubarba si mere.


Compozitia se toarna peste aluatul copt si lasam la rece 2 ore cat sa se lege gelatina.

Gustul final a fost foarte bun, dulce acrisor, iar alutul nu a avut nevoie de zahar, fiind suficient de dulce umplutura.


5 comentarii:

ophelia1983 spunea...

interesant! eu una nu am mancat niciodata rubarba, desi vad ca multe fete o folosesc frecvent!

pansy spunea...

eu am mancat rubarba in copilarie,dar placinta bunicii era mai rosiatica,din cate imi aduc aminte.aici la bucuresti n-am gasit niciodata,deci n-am facut niciodata nimic cu rubarba

Rosita Vargas spunea...

Una tarta exquisita me imagino los armas,el ruibarbo se parece a la nalca de acá voy a intentar prepararla,tienes un linda cocina me gustan tus recetas,cariños y abrazos.

Lira spunea...

Rosita gracias por tus lindas palabras, espero que vas a encontrar aca, en mi blog, algo que te guste

Dulcegarii culinare spunea...

Ador rubarba, nici nu mai zic de mere. ;).. iar tarta asta e clar una din preferatele mele. O zi frumoasa..

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii. Te mai astept pe blogul meu! ..... Nu lasati comentarii anomine!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails