marți, 19 octombrie 2010

Usturoi verde - albastrui

In ultima perioada, am incercat sa fac cate o postare la diferite categorii si cum cea cu Esecuri ramanea in urma, am zis ca musai tre sa pun si reteta asta.
Reteta e luata de aici.
Spre deosebire de reteta originala, eu am adugat cateva foi de dafin si oregano, in rest, totul respectat ca la carte.
Totul parea promitator. Am indesat usturoiul in borcanele, am facut si un borcan combinat cu masline, care a avut aceeasi soarta. Am facut muratoarea de otet, am turnat peste si am inchis borcanele.
Stateam acuma cu ochii pe borcane sa vad cum o sa iasa, trec vreo 2 zile, usturoiul meu incepe sa se albastreasca. Initial am crezut ca doar cativa catei de usturoi care nu au ajuns complet in otet, cei de deasupra. Mai trece o sapamana, toti erau deja de "sange albastru" :) ca dupa vreo 3 saptamani sa arate ca si in poza de mai jos.
Ideea e urmatoare: in momentul in care am deschis borcanul, a fost mai ceva ca o sticla de Cola. Au fermentat. Acuma daca vine unu altu sa isi dea cu parerea ce nu am facut bine, ar fi super.
Oricum, de lasat nu ma las, mai gasesc eu vreo reteta care sa o pot experimenta. La Cora este o varianta de masline cu chilli si uneori mai prind printre ele si cae un usturoi care e tare bun.
Din toata chestia asta, a iesit macar ceva bun. Pozele sunt faine, mai ptin continutul lor....

9 comentarii:

sara & Miki spunea...

S-au albastrit ambele borcane? Si cel simplu si cel cu masline? La cel cu masline... ar fi o explicatie... maslinele cu otetul au dat o nuanta albastruie... Poate... Dar cel fara... e de cartea recordurilor. Voi urmari se spun si alti... inexplicabil pentru mine.

Lira spunea...

Au fost in aceeasi oala ambele ... trei :)... adica 2 cu usturoi si unul cu usturoi + masline. Sunt puse pozele la inceput. de gustat, n-am mai indraznit sa gust cand aam vazut ce sifonat a fost.

giovanna spunea...

este de cumparat usturoi asa la plus. super bun. arata super bine. deci ar trebui sa se poata. nu ma pricep al muratauri, etc. deci nu am o explicatie.

pansy spunea...

nu stiu ce sa zic,folosesc usturoi la muraturi,dar n-am patit niciodata asa.poate ar fi trebuit sterilizate borcanele,daca zici ca au fermentat.ai inchis borcanele fierbinti? ca e clar un proces de oxidare.zeama a iesit si ea verde,sau numai usturoiul ?

Lira spunea...

pansy, borcanele au fost spalate, capacele fierte si am inchis dupa ce am pus zeama fierbinte pe ele. si zeama sa facut veerde.... oricum, mai incercam si alte variante :)

Liana10 spunea...

Pai, io zic sa te bucuri, esti prima careia i-a iesit usturoiul verde!!! ;-)
Poate era otetul vechi?

Lira spunea...

Liana esti o draguta.... otetul nu era vechi pt ca tot am pus muratur in ultimul timp. Eu ma gandeam daca nu o fi de la oregano pentru ca nu am mai pus la muraturi pana acum.. ramane un mister :) ... si apropo de " sa te bucuri" sa stii ca mi-am facut un miros infernal in momentul in care l-am aruncat, ca mai bine l-as fi aruncat cu borcan cu tot... nici tot Oust-ul din lume nu mi-a scos mirosul.

furnicuta boscodina spunea...

mie mi-au iesit turquoise :) si explicatia primita ca nu era natural usturoiul, prea multe chimicale in el de la modificarea genetica :) nu am gustat nimic , dar a doua oara nu am mai pus

Ai observat? A venit Toamna, afara ,in blogosfera si mai ales in Dulcea Romanie.Si nu asa cu traista goala ci cu o noua provocare " nuci si usturoi" :)Te astept sa ni te alaturi :)

Lira spunea...

boscodina la mine au fost turquise in prima faza, la cateva zile, asta e dupa vreo 3 saptamani... macar stiu ca nu sunt sigura care a experimentat ... in ceea ce priveste provocare ms de ea... o sa tin cont

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii. Te mai astept pe blogul meu! ..... Nu lasati comentarii anomine!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails