marți, 26 aprilie 2011

Madlene


 Mi-am achizitionat de ceva timp tavi pentru madlene, pe care sincera sa fiu, mi le doream de foarte mult timp, asa ca de ceva timp le-am pus la munca. Reteta aleasa a fost din cartea Ghidul dulciurilor de casa.


Ingrediente:
125 g unt
250 g zahar
5 oua
200 g faina
2 lingurite esenta de rom
1 zahar vanilat

Zaharul se amesteca intr-un vas cu vanilia si untul la tempeatura camerei.

Ouale se separa, se adauga galbenusurile unul cate unul, amestecand dupa fiecare, dupa care adaugam esenta de rom.


Se inglobeaza faina putin cate putin, si se amesteca pana rezulta un aluat omogen.

Albusurile se bat spuma intr-un bol separat si se incorporeaza usor in crema de oua, amestecand cu lingura de jos in sus. O sa rezulte un aluat pufos si aerat.


Se ung tavile de madlene, eu a 2a tura le-am pudrat si cu faina ca sa se desprinda mai usor de pe tava, si se dau la cuptor pentru 8-10 minute.

Din cantitatea aceasta de aluat mie mi-au iesit in jur de 6-7 tavi. este suficient in fiecare scobitura sa puneti o lingurita de aluat. 
  

 Ca de obicei, impresia generala: pentru gustul meu au iesit cam dulci si daca voi repeta reteta o sa pun ceva mai putin zahar pentru ca mi-ar fi placut sa fe ceva mai crocante, iar dupa ce s-au racit au devenit usor lipicioare. Per ansamblu, sunt bune si merg foarte bine cu o cana de lapte la micul dejun. O sa incerc si o varianta sarata, cel putin de dragul tavilor :)

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii. Te mai astept pe blogul meu! ..... Nu lasati comentarii anomine!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails