marți, 29 iunie 2010

Dulceata de capsuni


Eu capsuni am luat o ladita, o parte i-am folosit la siropul de capsuni si cealalta parte la dulceata. Fara prea multa poveste avem nevoie de urmatoarele:
Ingrediente:
3 kg capsuni
1.5 kg zahar
muuulta pasiune :)
In principiu la dulceata eu folosesc proportia 2 la 1, adica 2 parti fructe si o parte zahar.
Capsunii se spala, se curata de codite si se pun intr-o oala impreuna cu zaharul. As recomanda sa folositi o oala ceva mai mare pentru ca face destul de multa spuma la inceput. Spre sfarsit am luat spuma care a ramas la suprafata.
La mine toata activitatea a durat in jur de 3 ore, dar nu va stresati cu amestecatul a nu se prinde. Pe la sfarsit numai trebuie sa amestecati in continuu.
Cand vedeti ca s-a legat deja compozitia puteti face proba ca sa vedeti daca e gata dulceata. Puneti pe o farfurioara o lingura de dulceata si lasati putin sa se raceasca. Inclinati putin farfurioara: daca dulceata curge, mai trebuie fiarta, daca nu, este gata.
Dulceata fierbinte am pus-o in borcane curate si uscate (le-am lasat putin in cuptorul cald), dupa care am bagat borcanele intr-o patura sa se raceasca treptat. A doua zi cand le-am scos mai erau caldute. Punem borcanele la pastrat si cam asta e toata povestea.
Dulceata a iesit foarte aromata si cu o culoare foarte intensa. Mie mi-au iesit 5 borcane de 400 ml.

1 comentarii:

sara & Miki spunea...

Imi place ca ti-ai pus multe dulceturi, cand nu mai am... vin la tine... Pupici.

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii. Te mai astept pe blogul meu! ..... Nu lasati comentarii anomine!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails