joi, 21 aprilie 2011

Oua de Paste vopsite natural

Pentru ca deja este foarte putin timp pana la Paste, m-am gandit ca sunt persoane care probabil si-ar dori sa vopseasca ouale in mod natural, prin urmare, am facut aceasta postare.

Cum procedam?
Spalam ouale si le punem intr-o oala cu apa cat sa le acopere. Adaugam 2-3 linguri de otet si "vopseaua naturala". Din momentul in care apa incepe sa fiarba, reducem focul la minim si mai lasam pe foc 15-20 minute.

Iata ce ar trebui sa folositi pentru obtinerea unor culori naturale:

Rosu - foi de ceapa rosie

Portocaliu - coji de portocale , foi de ceapa alba

Galben - coji de lamaie, morcovi, turmeric, sofran

Verde - spanac, urzici, salata verde

Albastru - varza rosie

Maro - frunze de nuc

Oua cu model:
1. O metoda care o folosea bunica, era aceea cu frunzele pe oua. Se culeg frunze de diferite forme (asta era sarcina noastra tot timpul :) ) care se prind sub un ciorap si ulterior se leaga cu un snur. Se pun la fiert, iar cand vor fi gata, partea unde a fost frunza ramane alba.

2. Daca doriti sa obtineti oua "incondeiate" este suficient sa desenati cu un creion de ulei (cerat) ceea ce doriti pe ou, dupa care le puneti in vopsea. Partea pe care a fost scris cu creionul cerat va ramane alba.

3. Pentru oua dungate prindeti cateva elastce de bani in jurul oualor.

4 comentarii:

vdaiana spunea...

Buna idee folosirea colorantilor naturali! Am citit ca merge si cu sfecla. De incercat, am incercat doar cu coji de ceapa si imi place cum ies ouale. Paste Fericit!

furnicuta boscodina spunea...

Sarbatori cu pace in suflet si in casa,sarbatori pline de bucurie , cu toti cei dragi in jurul mesei !

pansy spunea...

Hristos a inviat! unde se gaseste creion cerat ?

Lira spunea...

Adevarat a inviat, pansy draga mea! Creioane cerate (de ulei)gasesti la librarie, la set de 6-12 culori.

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii. Te mai astept pe blogul meu! ..... Nu lasati comentarii anomine!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails