sâmbătă, 29 mai 2010

Cheesecake

Cred ca aceasta prajitura nu mai are nevoie de nici un fel de prezentare, insa mie imi aminteste de Peru si de faptul ca prima data am mancat-o cand am facut circuitul Valle Sagrado.

Cu mici modificari, prajitura este o imbinare a doua variante. Rezultatul a fost fantastic.
Ingrediente pentru crusta:
300 g biscuiti digestivi/graham
100 g unt topit

Ingrediente pentru crema:
500 g branza de vaci
100 g zahar
100 g unt
50 g gris/faina
3 oua
un praf de copt
un praf de sare
coaja rasa de la o lamaie

Biscuitii ii punem in robot si ii macinam, dupa care adaugam untul topit. Amestecam si obtinem o crusta cu tenta sfaramicioasa.
Tapetam o forma de tarta si dam tava la frigider pana facem crema.

Branza de vaci care am luat-o eu nu era foarte fina, asa ca am mixat-o putin in robot pentru a obtine o consistenta cremoasa.
Ouale se separa. Galbenusurile le amestecam cu zaharul si untul, dupa care adaugam praful de copt, sarea si grisul.
Eu am preferat sa pun gris in loc de faina pentru ca branza mea era destul de umeda si grisul absoarbe mai bine.
Adaugam coaja de lamaie, dupa care branza si amestecam bine.
Albusurile pastrate la inceput se bat spuma si se incorporeaza in crema amestecand usor de jos in sus.
Scoatem crusta de la frigider si punem crema peste, dupa care dam la cuptor pentru 25 minute.
Reteta original zicea ca se lasa la cuptor 40 de minute, ceea ce mie mi s-a parut foarte mult. Daca as fi lasat atata cred ca o scoteam carbonizata.
Pe de alta parte, tot reteta originala zice ca prajitura sa fie coapta intr-o forma cu pereti detasabili. Eu am pus in forma de tarta si dupa ce s-a racit am dat cu cutitul pe margine sa se desprinda de forma, dar tinand cont ca avea marginile dantelate s-a cam faramitat, asa ca e de preferat in forma cu pereti detasabili, desi prajitura nu este foarte inalta.

Dupa ce cheesecake-ul nostru s-a racit se da la frigider pentru 3-4 ore.

Eu l-am servit cu sirop si visine. A fost foarte bun, cu un singur regret: data viitoare - cantitate dubla.

3 comentarii:

Sarea in bucate spunea...

yummy! eu pana acum am facut doar cheesecake-uri fara coacere..tre sa trec si la varianta asta!

Lira spunea...

Pai cred ca ar trebui sa incerc si eu varianta fara coacere,poate imprumut de la tineo reteta.

Elena Toma spunea...

Imi place aceasta varianta. Am venit in dar cu un brat de premii si sper sa-ti faca placere sa le primesti.

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii. Te mai astept pe blogul meu! ..... Nu lasati comentarii anomine!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails