luni, 19 iulie 2010

Branzoaice

Reteta aceasta am facut-o de cateva zile, dar cum de 2 zile nu am facut decat traseul acasa-urgente-acasa-medic de familie cu problemele care le-a avut Elena, abia azi i-a venit randul si retetei.
Ingrediente pentru aluat:
1 kg faina
1 cub drojdie sau 2 pliculete
1 lingurita rasa sare
apa calduta
Ingrediente pentru umplutura:
1 kg branza de vaci
3 oua
200 g zahar
1 lingurita scortisoara

Aluatul este un aluat clasic de paine.
Drojdia cu sarea se dizolva intr-o cescuta de apa calduta.
In vasul in care este faina formam un "crater" si turnam drojdia dizolvata. Amestecam compozitia si pe masura ce apa este absorbita adaugam putin cate putin pana rezulta un aluat omogen. Cred ca am pus in jur de 250 ml de apa.
Vasul cu aluatul se acopera si se lasa la dospit aproximativ 30-40 minute.

Intre timp preparam umplutura. Pur si simplu punem toate ingredientele intr-un bol si le amestecam pana devine o compozitie omogena.

Dupa ce aluatul a dospit luam bucati din el si intindem pe o planseta.
Se taie patrate cu latura de aproximativ 10 cm si se pune o lingura de umplutura.
Branzoaicele se impachteaza dupa modelul unui plic, iar latura care este deasupra o prindem in asa fel incat varful sa ajunga sub branzoaica pentru a nu se desface la cuptor.
Mie mi-au iesit 3 tavi de scutece, pardon de branzoaice, dar pe bune ca parca erau scutece :P .... cine are bebe stie :)
Tava se da la cuptor pentru aproximativ 30-40 minute pana vedeti ca se rumenesc.
Cat sunt calde au o crusta crocanta, iar dupa ce se racesc devin moi si pufoase. Sunt bune de nu te mai opresti :)




6 comentarii:

Naina spunea...

Foarte faina reteta ta. Daca o fur, te anunt! Sanatate multa Elenei!

sarah spunea...

vai mie ce bine arata!cand eram copil imi facea mamaia mea branzoaice.erau tare bune desi nu sunt sigura ca punea scortisoara.imi aduc insa aminte ca pune stafide.yummy!!!
pupici multi

Sarea in bucate spunea...

MI-E DOR DE ELE,BUNI LE FACE SUPER BUNE,DAR CUM AM INVATAT DE LA EA...:))SI ALE MELE SUNT BUNE!DAR PANA LE FAC...DAU FUGA LA TINE SA FUR 2-3:))

Lira spunea...

Naina multumim, suntem ceva mai bine, desi zilele astea a plans cat intr-o luna :(

Lira spunea...

Sarah cu siguranta cate gospodine, atatea variante, si cu stafide trebuie sa fie foarte bune...eu n-am avut. Pe langa asta, cand am urda, le prefer cu urda. Pupici multi si tie :)

Lira spunea...

Just me, cum buni stiu ca nu e acolo, da adresa si facem o livrare :) .... poate ca nu sunt ca ale lui buni, dar macar o sa iti aminteasca putin de ea

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii. Te mai astept pe blogul meu! ..... Nu lasati comentarii anomine!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails