duminică, 12 septembrie 2010

Suc de rosii (Bulion)

Eu suc de rosii am facut in cantiati industriale pt ca noua ne place si sa-l bem asa cum e, nu numai sa il folosim la mancare.

Cu ocazia asta mi-am pus si premiul la munca, sa nu se plictiseasca si sa scoata tot sucul din rosii :P

Ingrediente (22.7 litri de suc de rosii):
30 kg rosii
9 linguri sare
9 linguri zahar
cateva crengute de busuioc

Rosiile se curata de cotoare, dupa care se dau prin storcatorul de fructe. Eu am avut rosii foarte zemoase asa ca am mai bagat pulpa ulterior pentru ca ramasese destul de umeda.


Sucul obtinut se pune la foc intr-o oala, peste care adaugam sarea, zaharul si crengutele de busuioc.

Cantitatea de sare si zahar e oarecum relativa, daca doriti, puneti mai mult sau mai putin sa fie pe gustul fiecaruia.

Se lasa pe foc pana cand dispare spuma de la suprafata. Bulionul fierbinte se pune in sticle care se baga in haine pana a doua zi sa se raceasca treptat. A doua zi, se pot pune in camara.

Daca vreti sa puneti bulionul in sticle de plastic, ca acestea sa nu se stranga atunci cand puneti bulionul fierbinte, puneti-le intr-o oala cu apa rece.

Sticlele puse la zid, asa aratau a doua zi cand deja se depusese pulpa de la rosii, asta dupa ce le-am scos de sub plapumioara :)

E putina munca cu el, dar e natural, fara conservant si eu cred ca merita, daca tot ne-am obisnuit sa mancam BIO in ultimul timp.

2 comentarii:

sara & Miki spunea...

Ce bine e iarna cand camara e plina.

Lira spunea...

ohh da...... si nu e chiar plina ca mai am de postat cateva borcanele cu bunatati :P

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii. Te mai astept pe blogul meu! ..... Nu lasati comentarii anomine!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails