duminică, 8 august 2010

Prajitura cremoasa cu blat de cocos

O praji foarte foarte buna care se face foarte repede. Special pentru gospodinele incepatoare.
Ingrediente:
10 oua
20 linguri de zahar
200 g nuca de cocos
1 lingura faina
300 ml lapte
1 budinca de vanilie
250 g margarina/unt
1 plic de frisca pentru decor

Pentru blat batem albusurile pana se albesc, dupa care adaugam pe rand 10 linguri de zahar.

Cand zaharul s-a incorporat adaugam faina si cocosul amestecand cu grija cu o lingura de lemn ( de jos in sus) sa nu se lase albusurile.

Compozitia rezultata o punem intr-o tava unsa si o dam la cuptor pana se rumeneste putin. Facem testul cu scobitoare, cand nu se mai lipeste e gata.

Pentru crema amestecam galbenusurile cu 10 linguri de zahar, iar dupa ce se topeste zaharul adaugam budinca si laptele.
Transferam compozitia intr-o oala si dam la foc pana se ingroasa amestecand continuu, dupa care lasam compozitia la racit.
Untul se amesteca cu o lingura pana se omogenizeaza, dupa care adaugam cate o lingura dn compozitia de crema incorporand pe rand toata crema.
Atentie! crema trebuie sa fie complet rece, altfel riscati sa se taie cand amestecati cu untul!

Crema rezultata se pune peste blatul racit, peste care adaugam frisca batuta. Eu am folosit un pieptene pentru patiserie pentru a decora prajitura.

Prajitura se da la rece pentru cateva ore, cat sa se intareasca crema.

4 comentarii:

Anonim spunea...

Vai ce frumos arata! Acum trebuie neeaparat sa o fac si eu desi cred ca voi injumatati cantiatatile, iese o tava mare din 10 oua banuiesc.

Lira spunea...

Alina prajitura este destul de mare,tava mea are in jur de 20 x 30 cm cred. Daca vrei sa o faci in forma de tarta, cred ca ai putea sa faci jumatate cantitatile.

Anonim spunea...

Lira maine as vrea sa o fac , si voi injumatati cantitatile.Am revenit acum sa-mi copiez reteta in carnetel sa o si am la indemana maine cand ma apuc.
Te pupic!

Lira spunea...

alina astept impresii ulterioare :)

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii. Te mai astept pe blogul meu! ..... Nu lasati comentarii anomine!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails