miercuri, 5 mai 2010

Frittata cu verdeturi la cuptor

Frittata este o versiune italiana a omletei care contine, in cele mai multe cazuri, cartofi. Reteta de astazi e dintr-o carticica ceva mai veche Cartea Gospodinelor, dar cu mici modificari, in sensul ca am scos frunzele de menta pentru ca menta din ghiveciul meu abia daca are 2 cm, am pus oregano proaspat si cateva fire de hasme.

Ingrediente:
4 cartofi
5 oua
100 g branza de oi
patrunjel
oregano proaspat
cateva fire de hasme, cine nu are e ok si ceapa verde
sare
piper

Dupa ce am facut poza cu ingredientele, in timp ce procesam totul cu mare elan, mi-am dat seama ca am omis branza din decor, asa ca am facut o poza separata pentru ca restul ingredientelor erau tocate deja.
Cartofii se feliaza foarte subtire, cine vrea poate sa ii dea pe razatoare, dar mie mi s-a parut ca arata mai bine felii.

Se toaca patrunjelul si hasmele, frunzele de oregano se desprind de pe tulpina deoarece este destul de lemnoasa.

Se pun cartofii intr-o oala cu apa clocotita cu sare si se lasa 2 minute , dupa care se pun la scurs.

Intr-un bol se bat ouale, se adauga verdeturile, branza si cartofii, se condimenteaza si se amesteca.

Se unge o forma de tarta cu ulei, se toarna compozitia, se rade cascaval deasupra si se da la cuptor pt 40-50 minute la foc moderat.

A iesit foarte buna, nici nu am avut rabdare sa se raceasca. A facut o crusta foarte frumoasa, o culoare de un galben intens pentru ca am folosit oua de casa, se vedeau straturile de cartofi cum au fost feliati, iar aroma a fost foarte imbietoare, mai ales ca am folosit verdeturi productie proprie. Singura chestie e ca ar fi trebuit sa o fac in cantitate dubla pentru a fi ceva mai groasa, sa fie exact la inaltimea tavii. Cu siguranta dupa ce creste menta si o sa pot culege 10 frunze, cat e in reteta originala, o sa mai repet reteta. Postarea de fata este o dovada ca si in cartile mai vechi se gasesc retete foarte bune.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii. Te mai astept pe blogul meu! ..... Nu lasati comentarii anomine!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails