joi, 7 octombrie 2010

Pernute picante cu cartofi

Reteta asta m-a tentat de tare mult timp sa o incerc si abia acum i-a venit randul. Am facut-o de cateva zile, dar nu am reusit nicicum sa imi fac si timp sa o postez. Reteta este inspirata de pe blogul Laurei Adamache.
Ingrediente:
500 gr cartofi (cam 5 cartofi medii)
375 gr faina
2 oua
50 gr cascaval
50 gr unt
susan
curry
praf usturoi
piper
sare
Cartofii se spala si se pun la fiert in coaja. Se lasa la racit dupa care se dau pe razatoare, alaturi de cascaval si de untul rece.
Adaugam cele 2 oua, condimentam, dupa care amestecam.
Cand s-a omogenizat toata compozitia aaugam faina putin cate putin. Laura zice ca se pune 375g de faina. Cartofii mei au fost ceva mai mari, asa ca a trebuit sa mai adaug ceva mai multa faina pt ca aluatul era foarte lipicios si nu se putea lucra.
Eu am lasat putin aluatul la frigider, cam jumate de ora, sa se poata lucra mai usor, dupa care l-am intins pe o planseta pudrata cu faina si am taiat floricele cu o forma de fursecuri. Am crezut ca o sa reusesc sa o conving pe Elena, sa manance macar una, dar nu prea am avut succes. Data viitoare o sa incerc cu ursuleti :).
Floricelele se prajesc in mult ulei incins, eu le-am prajit in oala de cartofi pai.
Cand se pun in uleiul incins se rumenesc foarte repede, asa ca daca aveti pe cineva in zona care sa vi le intoarca e ideal, asta in timp ce voi le decupati pe restul.
Cam asta e toata povestea pernutelor. Sunt crocante cat sunt calde, goale pe dinauntru si cred ca data viitoare o sa le Blue cheese dip alaturi.
Mersi Laura!

5 comentarii:

Sarea in bucate spunea...

arata tare gustosi....eu am sotul care in afara de pai si piure nu-i plac in alt mod cartofii:))ce forma sa i le fac lui?:)))poate a sa-i incerc intr-o zi:)o sa-i pap eu pe toti...presimt:)))

pansy spunea...

imi place ideea.aluatul e asemanator cu cel de la galustile cu prune.eu cred e suficient un ou si 200 de faina si aluatul sau piureul sa stea cateva ore la frigider.am retinut reteta.daca pui 2 oua e musai mai multa faina,poate peste 400 g.si neaparat cateva ore la rece.si dupa ce il scoti il mai framanti pana devine usor elastic si nu se mai lipeste.

Lira spunea...

Just me... poti incerca modelul unor domnisoare :P

Lira spunea...

pansy mer de sfat si eu am bagat faina o gramada ca nu s-a putut lucra deloc si musai la frigider pe urma si faina pe planseta

pansy spunea...

Lira,draga mea,un remiu binemeritat te asteapta la mine pe blog

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii. Te mai astept pe blogul meu! ..... Nu lasati comentarii anomine!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails