luni, 23 ianuarie 2012

Rulouri cu glazura de ciocolata si cocos


Din categoria bunatati primite de Craciun, face parte si aceasta reteta, care a avut mare trecere la noi in familie. Este o reteta putin migaloasa, dar foarte aspectoasa si care e mai buna a doua zi.

Ingrediente
Aluat:
500 g faina
250 g untura
100 ml lapte caldut
100 g zahar
2 oua
1/2 cub drojdie
esenta de vanilie
coaja de lamaie

Crema;
200 ml lapte
200 g zahar
1 budinca vanilie
1 unt/margarina

Glazurra
200 ml apa
200 g zahar
1 lingura cacao

nuca de cocos

Prima data preparam crema pentru ca avem nevoie de ea rece. Praful de budinca il amestecam cu zaharul si putin lapte, iar restul de lapte il punem la foc. Cand laptele este fierbinte, punem amestecul de budinca amestecand continuu, lasam sa se ingroase compozitia si luam de pe foc. Adaugam margarina cubulete si amestecam pana se topeste si aluatul se ingroasa. Crema o transferam intr-un alt vas si o lasam sa se raceasca.



Prepararea aluatului: drojdia se dizolva in laptele caldut si se adauga peste faina. Formam un aluat omogen, dupa care adaugam restul ingredientelor. Cine vrea, poate sa il faca si la robot. Eu l-am facut cu mana. Obtinem un aluat nelipicios care il dam la frigider jumatate de ora.


Luam bucati de aluat, de marimea unui mar, pe care le intindem in fasii pe masa neunsa, fara faina (aluatul nu se va lipi). Eu pentru rulouri am folosit ... tulei de porumb .. cine are rude la tara stie :P. Nu se lipeste alutul deloc de ei si pe deasupra mai sunt si eco. Cine are rulouri de metal, sunt bune si alea, eu nu am avut.

Deci....  aluatul l-am intins, l-am taiat in fasii de aproximativ 5 cm si l-am rulat pe tulei. Am lasat sa se suprapuna putin aluatul dupa care le-am rulat putin ca sa se lipeasca marginile. Eu am lasat cam un centimetru liber la fiecare capat ca sa pot sa scot rulourile mai usor cand sunt coapte. Rulourile le-am dat la cuptor si le-am lasat pana s-au rumenit putin.


Dupa ce le-am scos din cuptor, le-am lasat sa se raceasca si m-am ocupat de tulei ca sa ii pot folosi si data viitoare. I-am spalat si i-am bagat in cuptorul cald, cu focul stins, ca sa se usuce. Daca ii lasati nespalati, dupa cateva utilizari vor mirosi a ranced si nu mai puteti sa ii folositi. Daca aveti "grija' de ei, se pot folosi cativa ani fara probleme.

Rulourile reci, se umplu cu crema care s-a racit intre timp cu ajutorul unei seringi de patiserie. Mie mi-a ramas crema, asa ca, daca vreti, puteti sa scoateti o parte din budinca si abia pe urma sa puneti margarina, eventual jumatate. Daca nu, faceti cum am facut eu: puneti crema ramasa in congelator si o aveti gata preparata pentru urmatoarea portie de rulouri


Pentru prepararea glazurii, puneti toate ingredientele la foc intr-o oala si le lasati pana cand se ingroasa putin. Glazura trebuie sa cada de pe lingura in fir continuu.

Glazura de ciocolata se toarna intr-o farfurie intinsa astfel incat sa puteti rula rulourile umplute fara a le murdari marginile, iar pe masura ce se termina mai completati cu glazura, dupa care le dat prin nuca de cocos.


Rulourile se pun in tava in care le-ati copt la uscat pentru o ora, dupa care le puteti pune una peste alta.

Iar aici ......... aliniereeaaaa!!! :)



5 comentarii:

Paradis spunea...

Sint tare faine rulouril.Am salvat-o si sigur ca o voi incerca.Multumesc.O zi faina xoxo

Lira spunea...

astept rezultatele :)

Ioana V. spunea...

trebuie sa fie delicioase, dupa cum arata! Pup

Lira spunea...

te pup si eu si mersi pt toate comentariile frumoase care mi le lasi mereu :)

Anonim spunea...

mmmm ce bunatate!!!* angels_maria10@yahoo.com

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii. Te mai astept pe blogul meu! ..... Nu lasati comentarii anomine!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails