vineri, 23 iulie 2010

Fructe in gelatina

De curand am descoperit chiar langa mine la o alimentara micuta o gramada de condimente si produse aduse de prin Pakistan, produse care eu le cautasem de mult timp. Am gasit anason stelat, dupa care umblasem ca bezmetica si degeaba, nu am gasit decat seminte la Plaafar, am gasit garam masala, tot felul de sosuri... si mai presus de toate am gasit gelatina fructata.
Tin minte ca prima data am mancat gelatina fructata in Peru si de prima data m-am gandit ca ar merge foarte bine cu niste fructe. Varianta pe care am luat-o eu a fost o gelatina de capsuni.
Ingrediente:
fructe la alegere (mar, portocala, nectarine, struguri si prune am pus eu)
putina zeama de lamaie
gelatina cu aroma de fructe (capsuni, in cazul meu)
Cine nu gaseste gelatina cu aroma de fructe puteti improviza, ca doar suntem in Romania si ne-am cam obisnuit sa inlocuim cu ceva ceea ce nu gasim :P). Varianta ar fi sa luati o gelatina simpla si sa o dizolvati in sirop de capsuni sau sirop de visine si putina apa.
Fructele se spala si se taie bucati mici. Stoarcem putina zeama de lamaie pe ele ca se nu se oxideze, dupa care le repartizam in boluri.
Se prepara gelatina (a mea se facea doar cu apa fierbinte peste), lasam putin sa se raceasca si o punem peste fructe.
Bolurile se dau la frigider pentru 30-40 minute dupa care se pot servi.
Eu am rasturnat gelatina pe o farfurie si am decorat cu frunzulite de menta.
Este un desert foarte rapid, racoros la cat este de cald afara si, mai mult decat atat, puteti sa il preparati alaturi de cei mici (cine are) care o sa fie cu siguranta incantati sa va dea o mana de ajutor.

2 comentarii:

Anonim spunea...

de unde ai gelatina ?

Lira spunea...

eu sunt dinn cluj, este o alimentara in zona mea cu produse asitice, printre care si gelatina asta cu diverse aroma, daca nu, o poti inlocui cu o gelatina simpla care o dizolvi in compot

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii. Te mai astept pe blogul meu! ..... Nu lasati comentarii anomine!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails