luni, 12 aprilie 2010

Dulceata de mere cu stafide


Aceasta reteta am gasit-o intr-un numar mai vechi din Secretele Bucatariei. La noi a avut foarte mare trecere. Este o reteta foarte rapida, ingredientele se gasesc pe tot parcursul anului si va garantez ca o sa regretati ca nu ati pregatit-o in cantitate dubla. Se poate servi la desert sau alaturi de clatite.

Ingrediente pentru 5 borcane de 400 ml.
50 g stafide
125 ml rom (eu am folosit esenta de rom + apa)
1 lamaie
1.2 kg mere acrisoare
1 kg zahar
1 plic Gelfix
30 g ghimbir proaspat

Stafidele se pun intr-un bol impreuna cu romul cam jumatate de ora la inmuiat. Se stoarce sucul de lamaie.
Merele se decojesc, se dau pe razatoarea cu ochiuri mari si se amesteca imediat cu sucul de lamaie ca sa nu se oxideze. Se adauga stafidele cu romul.
Merele impreuna cu stafidele se cantaresc si se adauga aceeasi cantitate de zahar. Se decojeste ghimbirul si se adauga intr-un saculet de tifon (eu l-a pus intr-o strecuratoare pentru infuzie de ceai).
Totul se da in fiert, impreuna cu Gelfixul amestecand si apoi se lasa sa mai fiarba 1 minut, in clocot. Se scoate ghimbirul, iar dulceata fierbinte se poate pune in borcanele pregatite. Se inghid si se lasa sa stea pe capac 15 minute, dupa care se pot pune la pastrare.

4 comentarii:

sara & Miki spunea...

Interesanta combinatia cu stafide, pentr ca merele singure nu m-ar tenta, dar asa chiar ca da bine. Bravo!

Anonim spunea...

interesanta dulceata...dar gelfix...cand se pune?...pe el l-ai uitat......

Lira spunea...

aninim, am reectificat... cand am scris , totul se da n fiert, am presupus ca se intelege :)

Anonim spunea...

Pliculetul de gelfix se dizolva in apa sau se pune asa praf?

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii. Te mai astept pe blogul meu! ..... Nu lasati comentarii anomine!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails