joi, 15 aprilie 2010

Placinte englezesti


Reteta aceasta am gasit-o in Click pentru femei si de la inceput mi si s-a parut o reteta care arata foarte bine si pe deasupra este foarte satioasa. Perfecta pentru o gustare, pentru un pachetel la serviciu sau pur si simplu de luat in parc atunci cand mergeti cu copilul. Prima data am optat pentu varianta aceasta de placinte mai mari, dar pe urma le-am facut ceva mai mici. Arata bine oricum, depinde cat timp aveti la impachetat. Varianta originala este cu carne de vita, insa eu le-am facut cu carne de pui si au iesit foarte bune. Ai acum reteta:

Ingrediente aluat:
225 g faina
1 pliculet de praf de copt
1/2 lingurita sare
60 g unt / margarina
60 ml apa

Ingrediente umplutura:
150 g cartofi (eu am pus 2 cartofi)
o ceapa cat un ou
100 g carne de pui
patrunjel verde

1 ou pentru uns placintele

Ingredientele uscate: faina, praful de copt si sarea se cern intr-un castron si se framanta cu untul taiat cubulete pana se obtine un aluat sfaramicios. Se adauga treptat apa si se framanta in continuare pana devine un aluat omogen. Se da forma unei bile, se pune intr-o folie de plastic si se lasa la rece jumatate de ora.

Carnea se taie cubulete, ceapa se toaca marunt si se calesc intr-o tigaie. Cartofii taiati cubulete mici se pune la la foc si se lasa la clocotit 5 minute dupa care se limpezesc cu apa rece si se lasa la scurs intr-o strecuratoare.

Ingredientelor pentru umplutura: carnea, ceapa, cartofii, patrunjelul, sarea si piperul se amesteca.

Aluatul se scoate de la frigider, se intinde si cu ajutorul unui bol se taie cercuri. Daca vreti sa faceti placinte care se fie mai mici puteti folosi un pahar care sa aiba circumferinta ceva mai mare.

Pe fiecare cerc de aluat se pune umplutura, se pliaza in doua si se sigileaza marginile apasand cu degetele. Pentru mai multe variante de impachetare a placintelor accesati filmuletul de mai jos.





Placintele se ung cu ou batut, se cresteaza pe mijloc cu un cutit pentru a iesi aburul din timpul coacerii si se pun intr-o tava. Se coc 45-50 minute.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii. Te mai astept pe blogul meu! ..... Nu lasati comentarii anomine!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails