duminică, 26 iunie 2011

Mini-tarte cu ceapa caramelizata si cascaval

Trebuie sa recunosc ca m-am lenevit.... Am facut reteta asta de vreo saptamana, dar nu am reusit sa imi mai fac timp si sa o postez. Este o reteta foarte buna, putin migaloasa, dar merita fiecare minut pentru rezultatul final. Reteta este inspirata de pe Tv Paprika.

Ingrediente pentru crusta:
250 g faina
120 g unt rece ( de la frigider)
50 ml apa cu gheata
1/2 lingurita sare
1/2 lingurita zahar

Ingrediente pentru umplutura:
2 cepe mai mari
3 oua
350 g smantana
100 g cascaval ( 75 g parmezan + 25 g branza Gruyere era originalul)

Incepem cu ceapa care trebuie taiata julienne dupa care o punem la calit pana devine translicida si o lasam sa se raceasca.

Pentru prepararea crustei amestecam faina cu sarea si zaharul intr-ul bol, adaugam untul taiat in cubulete si amestecm cu o furculita. Adaugam treptat apa pana se leaga aluatul si formam o bila pe care o punem in folie si o dam 10-15 minute la congelator sau jumatate de ora la frigider.

Este de preferat sa nu amestecati aluatul cu mana pentru ca aceasta ar duce la topirea untul si veti obtine un aluat, nu o crusta.


Dupa ce aluatul a stat la frigider, il intindem si taiem cercuri cu care vom tapeta formele de tarte. Aluatul trebuie sa fie ceva mai mare decat formele de tarte pentru a acoperi si peretii laterali, iar pe margini va trebui sa apasati putin pentru a iesi acele onduleuri specifice tartei.  

Peste fiecare forma de tarta punem o bucata de hartie de copt si umplem deasupra cu boabe de fasole. Acest mod de coacere se numeste "in orb" si este folosit pentru ca aluatul sa ramana la forma initiala si ulterior sa poata fi umplut.

Pana se coace crusta, pregatim umplutura. Amestecam ouale cu smantana si cascavalul, avand grija sa lasam putin aluat sa putem presara deasupra tartelor. Dupa ce compozitia s-a omogenizat, adaugam si ceapa calita.

Formele de tarte le scoatem de la cuptor dupa ce s-au copt, punem umplutura, adaugam cascaval deasupra si dam din nou la cuptor.


Sunt gata cand este rumenit cascavalul  si oul cu smantana s-au inchegat.

Gustul a fost extrem de bun, crusta foarte crocanta si pana si Elena care e o mofturoasa si jumatate a mancat vreo patru. Legat de ceapa, pentru cei care o sa strambe din nas ( de ex. Emese :) ) sa stiti ca nu este mirosul acela clasic de ceapa. Este usor dulceaga si merge foarte bine cu cascavalul. Ca sa o citez pe cineva: "Mie imi plac taiteii astia care i-ai pus :) (era vorba de fapt de ceapa taiata julienne).  Pofta buna!
 




6 comentarii:

sarah spunea...

trebuie sa imi cumpar niste forme de mini-tarte.am doar mari :(
dar reteta este foarte,foarte faina.
PS:am citi rubrica ta de esecuri culinare ,te deranjeaza daca iti imprumut ideea.am si eu niste catastrofe pozate :)
PPS:unde e rubrica fallow blog?
pupicei multi

Lira spunea...

Sarah draga mea, eu am hotarat sa fac rubrica de esecuri pt. ca maa gandesc ca putem invata si din astea, desi altii ascund bine bine poze de genul si nu le-ar publica pt. nimic in lume.

Rubrica de follow blog e prima optiune din stanga :) Pupici si tie

pansy spunea...

imi place umplututra tartei,am sa incerc si eu.

sarah spunea...

haha am gasit-o.cred ca dormeam pe mine de n-am vazut-o.sa stii ca ai dreptate cu esecurile.pup

pansy spunea...

Draga mea,am cautat si vara asta la penny in mangalia forma aia reglabila de tort si nu am gasit.cred ca astia nu au mai adus.de indata ce dau de ele te anunt.

Lira spunea...

Pansy, est tare draguta, eu sunt foarte prinsa cu renovatul si nu prea am mai avut timp de blog, desi am gatt, nu am mai avut timp sa postez.

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii. Te mai astept pe blogul meu! ..... Nu lasati comentarii anomine!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails