luni, 12 iulie 2010

Tarta cu coacaze rosii

Coacaze rosii sau strugurasi, cu obisnuiesc eu sa le spun, sunt poate una din fructele mele preferate. Reteta de astazi a aparut chiar zilele astea in Click pentru femei si cum e perioada strugurasilor, am zis ca merita incercata... MUSAI :)
Ingrediente pentru blat:
300 g faina
3 galbenusuri
100 g unt
50 g zahar
1 plic de zahar vanilat
50 ml lapte
1 praf de sare
Ingrediente pentru amestecul de coacaze:
300 g coacaze rosii/strugurasi
100 g zahar
1 pliculet de gelatina
Untul cu zaharul si zaharul vanilat se freaca pana devine o compozitie spumoasa.
Adaugam pe rand galbenusurile, laptelle, praful de sare si faina in ploaie. Se framanta bine pana se obtine un aluat omogen care se lasa 30 minute sa se odihneasca.

Se intinde aluatul in foaie, se tapeteaza o forma de tarta (eu m-am hotarat sa pun in tava dreptunghiulara ca mi s-a parut putin cam mult aluatul si nu am vrut sa iasa foarte groasa), se inteapa cu furculita din loc in loc si se da la cuptor la temperatura potrivita.

Se scoate de la cuptor si se lasa sa se raceasca.

Coacazele se spala, se desprind de pe codite si se fierb la foc iute amestecate cu zahar.

Cand siropul este bine inchegat se iau de pe foc, se amesteca cu gelatina si se lasa sa se raceasca putin.

Se umple tarta cu amestecul de coacaze si se lasa la rece o ora.

Cam asta este prajiturica noastra. A iesit cu o aroma super, blatul mi-a placut foarte mult ca este usor pufos si cu siguranta o sa-l folosesc ca si baza la alte tarte.


10 comentarii:

sarah spunea...

imi place foarte mult cum arata aceasta prajitura.m-am indragostit de blat sa stii.mie sincer nu-mi place foarte mult aluatul fraged de tarte.acesta propus de tine pare mult mai pufos si este si mai usor de facut.te pup cu drag

Lira spunea...

Sarah te pup cu drag si eu si te mai astept la o feliuta daca vrei :)

diana spunea...

Interesant. Blogul meu s-a numit aproape un an Arome din bucatarie, apoi l-am mutat si l-am lasat sa fie doar Arome....
Ba am incercat la un momet dat si acest template. Ce coincidente.

Lira spunea...

chiar ca sunt coincidente... si cum arata fostul tau blog? :P ... eu incercasem o gramada de variante care s-au dovedit a fi deja "ocupate" si asta era una din optiuni

Pica Flori(Julie) spunea...

Am admirat tarta ta si pe bucataras.ro si am venit sa te felicit si aici! Ai un blog frumos,te-am trecut si la blogroll sa mai revin si alata data! :)

CamiWitt spunea...

Simpla si precis dulce acrisoara. Asa cum ne place si noua! O seara placuta!

Lira spunea...

asa si este Cami. Precis ti-ar placea :)

pansy spunea...

arata grozav tarta ta.din pacate pe-aici pe la bucuresti nu gasesti ribizli,adica coacaze rosii

Lira spunea...

Pansy cred ca ai putea incerca sa inlocuiesi strugurasii cu zmeura, cred ca ar iesi la fel de buna!

Anonim spunea...

ce frumos a crescut desi nu are praf de copt,
arata minunat trebuie sa fie si gustoasa!

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii. Te mai astept pe blogul meu! ..... Nu lasati comentarii anomine!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails