sâmbătă, 17 aprilie 2010

Zahar colorat


In urma cu ceva vreme am gasit pe net, nu mai stiu exact unde, cum anume se poate face zahar colorat. Este o metoda foarte simpla si efectul este surprinzator. Puteti sa il folositi pentru decorarea fursecurilor sau a prajiturilor. Pentru inceput eu am probat un zahar ... verde. Tura urmatoare o sa colorez o portie de cocos care o sa-l folosesc tot la decor.
Am folosit coloranti Colin pe care i-am luat de la Kaufland, i-am gasit in 3 varinate: rosu, galben si albastru (foarte patriotici :P )



Cum procedam?
Intr-un bol punem cantitatea de zahar dorita si cateva picaturi de colorant. Eu am folosit o pipeta (luata din farmacie) deoarece sticlutele nu au picurator si exista riscul sa scap ceva mai mult, dupa care amestecam zaharul.
Cel mai bine si omogen se amesteca cu mana, dar e preferabil sa folositi manusi de unica folosinta, colorantul iese foarte greu de pe maini. Daca doriti o culoare mai intensa adaugati inca putin colorant, daca doriti o nuanta mai pastelata, mai puneti zahar.
Dupa ce ati obtinut culoarea dorita lasati zaharul pe o farfurie pentru jumatate de ora ca sa se usuce, dupa care il amestecati din nou pentru a ajunge la consistenta initiala si pentru a elimina eventualii "bulgari" formati.
O varianta mai rapida ar fi folosirea unei pungi cu zipper. Puneti zaharul in punga, puneti cateva picaturi de colorant si scutuati pana se distribuie culoarea uniform pe tot zaharul.
Pentru a obtine o gama diversificata de culori, puteti combina colorantii in proportiile de mai jos, lista care am luat-o de pe culinar.ro

Fistic = 9 picaturi galben + 2 albastru
Verde menta = 5 galben + 3 albastru
Turcoaz = 2 galben + 12 albastru
Roz = 3 rosu + 1 albastru
Porocaliu = 3 rosu + 9 galben
Coral = 5 rosu + 5 galben
Maro deschis = 6 rosu + 7 galben + 2 albastru

2 comentarii:

Anonim spunea...

pentru colorarea vatei de zahar pe bat se procedeaza la fel?aveti idee?astept raspuns urgent va rog

Lira spunea...

pai din moment ce in aparatul de vata de zahar pui zahar colorat roz de exemplu vata o sa iasa roz... alta varianta de a fi colorata eu nu vad. Succes!

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii. Te mai astept pe blogul meu! ..... Nu lasati comentarii anomine!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails