vineri, 14 mai 2010

Lapte de cocos


De mult ori am vazut retete cu lapte de cocos si mereu ma loveam de faptul ca la noi se gaseste foarte greu. Intr-un final am gasit marca Auchan, insa dupa numeroase cercetari de specialitate pe google am gasit varianta homemade. Am cumparat cocosul si am inceput procesul tehnologic de fabricare a laptelui de cocos. (Cand cumparati un cocos agitati-l si daca auziti ca are lichid in el e ok.)

De ce avem nevoie:
1 cocos
1/2 l apa calduta

Bineinteles ca din prea mult elan si gandindu-ma cum pot sa ciopartesc mai repede cocosul am uitat ca ar trebui si sa imortalizez momentul, motiv pentru care sarim peste pasul 1 :P. Oricum, cocosul eu l-am deschis dupa o metoda de pe youtube care a dat rezultate favorabile.
Dupa ce spargem cocosul, colectam lichidul din interior intr-un recipient si scoatem miezul. Partea lemnoasa de pe fiecare bucata de miez se curata cu un cutit.

Cocosul se spala, se taie in bucati mai mici se si pune in vasul unui blender.
Adaugam jumatate de litru de apa calduta si lichidul care l-am scurs din cocos. Cine doreste poate sa foloseasca in loc de apa, lapte de vaca sau lapte de soia. Eu am preferat sa folosesc apa pentru a vedea exact care va fi gustul final al laptelui.

Mixam pentru un minut la puterea maxima, dupa care acoperim vasul si il lasam sa stea aproximativ o ora. O sa observati ca incepe sa se separe, in partea de sus ridicandu-se bucatile de cocos. Dupa o ora repetam operatia, dupa care strecuram lichidul cu ajutorul unui tifon pus pe o strecuratoare, astfel incat nuca de cocos sa ramana cat mai uscata.

Veti vedea ca nuca de cocos stoarsa va avea exact aspectul celei cumparate. Reteta spunea ca aceasta nuca se mai poate folosi o data la un lapte mai ... light, eu insa am preferat sa o pun la uscat si o voi folosi la prajituri.

Dupa aproximativ de ora laptele nostru va arata ca in poza de mai jos , dar nu e nici un fel de problema, il agitati si il folositi.

Are o textura foarte fina si chiar si o cantitate de grasime as spune. Nu pot aprecia cat, dar mi-am dat seama de asta la spalatul vaselor care le-am folosit deoarece au ramas urme de grasime pe ele.
Laptele se poate pastra la frigider 2-3 zile, iar cine doreste poate pune zahar in el.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii. Te mai astept pe blogul meu! ..... Nu lasati comentarii anomine!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails