marți, 10 august 2010

Paine africana

Painea africana este una din retetele care le-am salvat de ceva vreme, insa pana acum nu i-a venit randul. Este o paine foarte gustoasa si crocanta, sub forma unei lipii. Reteta este inspirata de pe www.africhef.com

Ingrediente:
300 g faina de malai fina
300 g faina alba
1 lingura de zahar
1 lingurita de sare
1 cub de drojdie (25 grame)
o cana de apa calduta
Drojdia se dizolva intr-o cescuta cu apa calduta si se adauga peste restul ingredientelor uscate.
Eu am preferat sa bag totul in robot si sa pun cutitul de paine.
Recomand in prima faza sa adaugati doar jumatate din apa, cu drojdia dizolvata, mixati si treptat adaugati apa, pana cand aluatul incepe sa se desprinda de pe peretii vasului.
Daca vi se pare ca aluatul a iesit cam moale, mai puneti putina faina.
Transferam aluatul intr-o bol, acoperim cu un servet si lasam la dospit pana isi dubleaza volumul.
Luam bucati din aluat, eu am luat cu o lingura de supa ceva mai plina, si pe o suprafata data cu faina formam lipiile cu ajutorul unui sucitor.
Eu le-am facut cam de 1 cm grosime.
Acuma reteta spune ca se coc intr-o tigaie neunsa, eu am incercat cu prima lipie asa, dar tinand cont ca erau cu faina pe ele a inceput sa se arda faina si sa scoata fum, asa ca am uns tigaia cu ulei, asa cum se unge pentru clatite, si mi-au iesit foarte frumoase.
O sa vedeti ca dupa ce le puneti in tigaia fierbinte au tendinta sa se umfle, dar nu e nici un fel de problema, cand sunt rumenite, le intoarceti pe partea cealalta.
Mie din aluatul acesta mi-au iesit 7 bucati. Au iesit rumene, crocante si au mers foarte bine servite cu smantana.


2 comentarii:

pansy spunea...

o fi la cluj mai putina arsita !ca pe la la bucureste e iad ! dar reteta e de retinut pentru la toamna !

Sarea in bucate spunea...

super buna reteta..eu mai ales sunt fan aluturi:)lira merci frumos pentru comentariul cu tortul scooby doo:)oricum nu ma las si vreau sa ajung sa fac torturi cat mai frumoase.....apropo de tort pentru ziua fiicei tale..ti l-as face cu mult drag....dar e imposibil...asa ca iti recomand din toata inima pe cineva din cluj ,care se pricepe la torturi nu ca mine:)) o cheama giovanna,iti dau si link-ul ei:http://giovannascakes.blogspot.com/
eu am apelat la ea ,si pe langa aspect ai mei au zis ca era si foarte gustos....pup si merci inca o data!:)

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii. Te mai astept pe blogul meu! ..... Nu lasati comentarii anomine!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails