miercuri, 8 septembrie 2010

Muratura picanta cu morcovi

O muratura care o punem de cativa ani buni si care ne place foarte mult. Reteta o am de la nasa mea care e cea mai tare bucatareasa din cate am cunoscut. Tot de la ea a fost si reteta de Prajitura cremoasa cu blat de cocos. ... Asadar, sa trecem la fapte :P
Ingrediente (pentru 14 borcane de 400 ml):
3 kg de morcovi
3 kg de ardei gras
2 kg ceapa
250 g ardei iute
400 ml otet
150 g zahar
sare dupa gust (1-2 linguri)
Legumele se curata, la ardeii iuti se taie coditele.
Morcovii se dau pe razatoarea cu ochiuri mari.
Ardeii grasi se taie cubulete, ardeii iuti rondele.
Ceapa eu am dat-o prin masina de tocat carne, cine are chef si destule lacrimi poate sa o taie marunt.
Amestecam toate legumele intr-un vas mai mare, punem sare, zahar si otet si amestecam bine.
Lasam asa compozitia pana a doua zi sa se intrepatrunda gusturile, dupa care o punem in borcane.
Borcanele se inchid si se pun la pastrat. Nu e nevoie de fierbere sau alt fel de "tratament" special.
Cine vrea sa faca muratura aceasta pentru copii poate renunta la ardei iuti sau sa o faca mai putin picanta.

2 comentarii:

sara & Miki spunea...

Pentru cei carora le place iute, cred ca-i un deliciu. E de retinut, dar pentru mine fara iute.

Lira spunea...

Sara am scris ceva mai la final ca se poate face si fara ardei iute

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii. Te mai astept pe blogul meu! ..... Nu lasati comentarii anomine!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails