sâmbătă, 11 septembrie 2010

Paste de casa

Dupa portia de paste cu spanac, m-am hotarat sa mai fac si o portie ceva mai mare de paste simple.
Ingrediente:
3 oua
400-500 g faina
Procedeul e acelasi ca si la Taiteii de casa cu spanac. Chestia cu gramajul la faina e oarecum relativa. Puneti faina pana obtineti un aluat elastic si nelipicios. Daca formati o bila din aluat si o sa il apasati usor, o sa vedeti ca isi revine. Gramajul difera putin si in functie de marimea oualor.
Regula zice ca proportie e 1 ou - 100 g faina.
Aluatul se framanta pana se omogenizeaza, dupa care il bagam prin masina de taitei. Daca nu aveti, puteti sa faceti foaia si cu sucitorul.
O parte din aluat l-am facut Tagliatelle. Am pus masina pe grosimea 6, pentru ca pastele sa aiba consistenta.
Dupa ce am taiat pastele le-am mai dat putin prin faina sa nu se lipeasca, dupa cae le-am pus la uscat.
Alta parte din aluat s-a transformat in Farfalle, acele paste fundite. Modelul e luat de la Jamie Oliver.
Aluatul se taie fasii de 6-7 cm cu o rotita zimtata. Fasiile le taiem cu o rola de pizza la o latime de 2-3 cm.
Dreptunghiurile formate ca sa devina fundite, pur si simplu le strangem la mijloc cu degetele ca sa se adune.Si in sfarsit, si dintr-o ultima parte din aluat am facut Urechiuse. Niste paste marunte care bunica le folosea mereu la o supa cu afumatura. Taiem aluatul pastratele de 2 cm, dupa care pliem pastratele pe diagonala, iar una din laturi o rasucim pe interior. Dupa ce m-am chinuit sa le fac pe toate a venit mama sa imi spuna ca de fapt ambele laturi trebuiau rasucite pe interior. Oricum si varianta mea a iesit foarte frumoasa. :)


Din lista de paste am uitat de spaghete, si chiar daca era sa le fac imi trebuia ceva mai mult aluat.
Pentru Spaghete, aveti nevoie neaparat de masina de paste. Aluatul trebuie sa fie pe grosimea 4, dupa care il dati prin fanta de taitei subtiri si veti obtine cele mai frumoase si rotunde spaghete la care v-ati gandit.
Cand o sa mai fac o sa pun un update la aceasta postare si cu ceva poze.
Cam asta ar fi la capitolul paste. Eu ador pastele de casa, sunt mult mai consistente decat cele cumparate, desi e ceva de lucru cu ele.

2 comentarii:

pansy spunea...

musai trebuie sa-mi iau si eu o masina de asta.poti sa-mi spui ceva detalii:marca,de unde ai cumparat-o,dimensiune,pentu a eu nu stiu nimic despre ele

Lira spunea...

Pansy eu masina de taitei am luat-o de la cineva de pe internet care cica o avea din Germania, dar nu o folosea. Mi-a placut ca e la curent si nu am de dat la manivela de ma satur. A fost 130 lei. marca e ATLAS (Imperia e marca in prezent din ce am inteles). Mi-a placut ca are partea de taitei detasabila si poti sa ii atasezi si alte accesorii pt paste. Cum sunt cele de aici: http://www.kasbahouse.com/villawareonline/pastaindex.asp Tot aici poti gasi si motor separat, dar e cam scump ($60). Daca nu vrei sa investesti foarey mult, o masina normala gasesti la Auchan, Carrefour, Kaufland (in Cluj este) si la magazinele de menaj. Preturile sunt incepand de la 60 lei. Eu sunt foarte incantata de ea si din punctul meu d evedere merita toti banii. E o investitie buna.

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii. Te mai astept pe blogul meu! ..... Nu lasati comentarii anomine!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails